poranne wstawanie

Dlaczego warto zostać rannym ptaszkiem?

Zaliczasz się raczej do nocnych marków, aniżeli do rannych ptaszków? Jeżeli tak, to ten tekst jest w szczególności dla Ciebie. Odkryjesz moc poranka i zakochasz się w porannym wstawaniu. 

Odpowiednia ilość snu 

Rano często ciężko jest zwlec nam się z łóżka, szczególnie jeżeli późno położymy się spać. I tutaj pojawia się pierwsza z kluczowych  kwestii – odpowiednia ilość przespanych godzin. Jak wskazują badania, dorosły człowiek powinien przespać ok. 7-8 h.  Zatem jeżeli chcemy zmotywować się do porannego wstawania, powinniśmy się kłaść o odpowiedniej porze, która zapewni nam odpowiednią ilość snu. Według badań, najbardziej regeneracyjny zakres godzin dla naszego organizmu to 22-2. Z tego przedziału znaczna część społeczeństwa korzysta mniej niż 2 godziny.

Afirmacje 

Hal Erlod autor bestselleru „Fenomen poranka\” i twórca platformy \”Miracle morning\” podnosi jednak bardzo istotną kwestię. Przetestował bowiem metodę, dzięki której powinniśmy się wyspać niezależnie od ilości przespanych godzin. Zatem, nie należy przed snem stresować się, i z góry zakładać, że wstaniemy niewypoczęci. Powinniśmy zastosować odwrotną afirmację. Wówczas należy sobie wyobrazić jak wstajemy rano pełni energii. Im bardziej „czujemy”, że tak właśnie będzie, tym większe szanse na to, że stanie się to faktem. Przed snem należy sobie powtarzać „Wstaję wypoczęty i zregenerowany”, „Spałem wystarczającą ilość godzin, aby wypocząć”. To skuteczna praktyka, niezależnie od tego na jak długi sen możemy sobie pozwolić. 

Regularność 

\"\"

Niezwykle istotne są także regularne godziny w których kładziemy się do snu, i godziny w których się wybudzamy. Jeżeli regularnie będziemy praktykować tę kwestię, nauczymy się wybudzać bez budzika o stałej porze. 

Czas na rozwój

Autor wcześniej wspomnianego bestsellera w swojej książce przedstawia korzyści płynące z porannego wstawania. Opisuje, że rankiem możemy wykonać czynności na które nie mamy czasu w ciągu dnia, czy też wieczorem kiedy jesteśmy po prostu zmęczeni. 

Hal Erlod zaleca w tym czasie, aby skupić się na czynnościach, które pomogą w naszym rozwoju. Zalicza do nich: czytanie, aktywność fizyczną, jogę, medytację, i praktykowanie wdzięczności. Dobrym nawykiem będzie także zapoznawanie się z materiałami dot. branży, którą się zajmujemy, lub w kierunku w którym chcemy się dopiero zacząć rozwijać. Najlepiej na te czynności poświęcić godzinę każdego ranka. Jednak jeżeli mamy nieco mniej czasu, efekty będą zauważalne nawet, jeżeli poświęcimy każdej z wyżej wymienionych czynności 5 minut. 

Rozwój osobisty i spokojny poranek nastroją nas pozytywnie na cały dzień. 

Autor: Daria Przystał

Fot. Canva

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *